Feedback
1. Wordt er rekening gehouden met de
belevingswereld?
Ja, dieren spreken kinderen altijd aan. Ieder
kind heeft wel een lievelingsdier. Maar voor welke groep is deze opdracht
eigenlijk?
2. Is de inleiding motiverend voor de
kinderen?
Het hangt ervan af voor welke groep deze
opdracht bedoeld is. Het laten zien van een mozaïek is wel goed voor het
beeldaspect, maar om de kinderen meer te stimuleren hun eigen creativiteit in
het werk te stoppen, zouden wij geen mozaïek van een dier laten zien. Plaatjes
van dieren is altijd goed en het bespreken van de kenmerken ook.
3. Is er sprake van een duidelijk beeldend
probleem?
Nee , het probleem zit hem volgens ons in het
uitbeelden van de juiste kenmerken van een dier en niet perse in het maken van
een mozaïek .
4. Stimulatie tot eigen vormgeving?
Wel als het gaat om andere dieren dan vissen.
Zie opmerking bij 2.
5. Is het beeldmateriaal adequaat gekozen?
Ja, maar blijft zo dat mozaïek geen dier zou
moeten voorstellen.
6. Straalt het gekozen beeldmateriaal de
huidige tijd uit?
Ja, mozaïek wordt nog steeds gemaakt.
7. Geef een aantal verbeterpunten en
aanvullende suggesties?
Ander voorbeeld van mozaïek kiezen. Als het
groep 3 of 4 betreft is een duidelijk gezicht aanbrengen wel erg moeilijk met
stukjes papier en zouden wij meer de nadruk op de vorm van het hele dier
leggen. Wij zouden meer vertellen over de werkwijze bij het maken van een echt
mozaïek (tegels en voegen i.p.v. papier plakken)
8. Wat is het sterkste onderdeel van de les en
waarom?
De gebruikte techniek. Kinderen maken
misschien voor het eerst kennis met een mozaïek.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten