dinsdag 21 mei 2013

Feedback beeldende vorming les

Deze feedback hebben wij gekregen van Sonja Heerens en Evelien van Os op onze les.



Feedback
1. Wordt er rekening gehouden met de belevingswereld?
Ja, dieren spreken kinderen altijd aan. Ieder kind heeft wel een lievelingsdier. Maar voor welke groep is deze opdracht eigenlijk?
2. Is de inleiding motiverend voor de kinderen?
Het hangt ervan af voor welke groep deze opdracht bedoeld is. Het laten zien van een mozaïek is wel goed voor het beeldaspect, maar om de kinderen meer te stimuleren hun eigen creativiteit in het werk te stoppen, zouden wij geen mozaïek van een dier laten zien. Plaatjes van dieren is altijd goed en het bespreken van de kenmerken ook.
3. Is er sprake van een duidelijk beeldend probleem?
Nee , het probleem zit hem volgens ons in het uitbeelden van de juiste kenmerken van een dier en niet perse in het maken van een mozaïek .
4. Stimulatie tot eigen vormgeving?
Wel als het gaat om andere dieren dan vissen. Zie opmerking bij 2.
5. Is het beeldmateriaal adequaat gekozen?
Ja, maar blijft zo dat mozaïek geen dier zou moeten voorstellen.
6. Straalt het gekozen beeldmateriaal de huidige tijd uit?
Ja, mozaïek wordt nog steeds gemaakt.
7. Geef een aantal verbeterpunten en aanvullende suggesties?
Ander voorbeeld van mozaïek kiezen. Als het groep 3 of 4 betreft is een duidelijk gezicht aanbrengen wel erg moeilijk met stukjes papier en zouden wij meer de nadruk op de vorm van het hele dier leggen. Wij zouden meer vertellen over de werkwijze bij het maken van een echt mozaïek (tegels en voegen i.p.v. papier plakken)
8. Wat is het sterkste onderdeel van de les en waarom?
De gebruikte techniek. Kinderen maken misschien voor het eerst kennis met een mozaïek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten